Tillbaka
  • 30 dagar bytes & returrätt
  • Delbetalning
  • Prisgaranti
Trygg E-handel
Priser är inklusive moms
Din varukorg är tom

Kundtjänst

Om du behöver komma i kontakt med oss på Harald Nyborg så hittar du våra kontaktuppgifter här. Du kan nå oss via e-post och på telefon mellan 09:00-17:00. Vi har lunchstängt mellan 12:00-13:00. Vi eftersträvar alltid att ge dig ett svar så fort som möjligt, vårt mål är att besvara alla mail inom 48h.

Vanliga frågor & svar

Finns vara xxx i lager i butik?

Aktuellt lagersaldo för varje butik visas till höger när du är inne på den varans sida, men vi rekommenderar alltid att du kontaktar butiken i första hand då lagersaldot bara uppdateras en gång per dag. Telefonnummer till butikerna hittar du under Våra 13 butiker högst upp på ehandeln.

Varför svarar inte butiken när jag ringer till dem?

Butikerna har ibland mycket kunder i självaste butiken och därför hinner de inte alltid svara i telefon, vi får be dig försöka igen lite senare.

Hur kan jag få mer information än produktinformationen om en vara?

Vi eftersträvar alltid att leverera en så komplett produktinformation som vi kan på hela vårt sortiment. Skulle informationen du söker saknas, ber vi dig främst att skicka in ett mail till vår kundtjänst, skicka med beställningsnumret på varan så kommer våra produktexperter snabbare kunna ge dig mer information. Du kan även ringa och fråga våra produktexperter direkt.

Varför kan jag inte välja färg på varan?

För att välja färg på varan, lägger du en beställning på varan, du skriver sedan ett mail till vår kundtjänst med ditt ordernummer och med informationen vilken färg du helst hade velat ha, kundtjänsten kommer sedan be lagret att plocka den färg om den finns på lager. Om det visar sig att den färg du efterfrågade är slut i lager, kommer kundtjänst att kontakta dig.

När jag loggar in på mitt konto står statusen på min order som Restad, vad betyder detta?

En eller flera av de produkter du beställt har tagit slut i lager, ett mail skickas ut till dig om när varan eller varorna förväntas komma in på lager igen och när din order kan förväntas skickas till dig.

Vara xxx är slut i lager på webbshopen, när kommer den in igen?

För att få svar på den fråga ber vi dig skicka in ett mail genom vårt kontaktformulär, skicka med beställningsnumret på varan så kommer vi kolla upp när just den varan förväntas komma in på lager igen. Du kan även bevaka produkten genom att välja "bevaka produkt" och skriva in din e-postadress. Då skickas ett mail till dig när produkten åter finns i lager.

Hur lång är leveranstiden på min order?

Vi använder oss av DHL service point och DHL home delivery som samarbetspartner. 

Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar om inget annat har anngivits. Beräknad leveranstid finner du på respektive produktsida. Vi packar och levererar under kontorstid på vardagar. Beställer du på kontorstid så lämnar din beställning vårt lager vanligtvis nästföljande arbetsdag.

Vilka fraktsätt skickas min order med?

DHL Servicepoint 
Ditt paket levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar till ett DHL paketombud. Paketen hämtas hos det närmsta DHL ombud som automatiskt tilldelas genom ditt postnummer. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation.

DHL Home Delivery
Ditt paket levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar till den adress du har angivit, leveransen sker dagtid. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Om du inte kan vara hemma och ta emot din order, kan du välja att ändra leveransadress i efterhand till exempelvis ditt jobb, men då tillkommer en kostnad på 200 kr, om du vill göra detta ska du kontakta kundtjänst.

Vilken transportör din order skickas med, beror på din orders vikt och hur otymplig varorna är som du beställt. Gränsen mellan DHL service point och Home delivery går vid ungefär 20 kg, men beror även på hur otympliga varorna är som du beställt.

Kan jag få mina produkter levererade till annan adress?

Om du väljer betalningssätt direktbetalning kan du få ordern levererad till en annan adress än den du är folkbokförd på. Väljer du att betala beställningen via faktura eller delbetalning kan vi av säkerhetsskäl endast leverera till den adress du är folkbokförd på.

Jag har fått en faktura på min mail men inte fått självaste ordern ännu, varför?

Fakturan skickas ut samma dag som din order lämnar vårt lager, ordern är således på väg till dig och levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar.

Jag har skickat tillbaka en vara, kan jag skjuta fram förfallodatumet på min faktura?

Ja, det kan du göra. Hör antingen av er till Klarna på 08-120 120 30, flytta fram det själv på klarna.com/sv/kundservice eller ring till oss på Harald Nyborgs kundtjänst, 010-199 21 92.

Hur handlar jag som organisation på webbshopen?

Du kan välja att handla som företag genom att välja vår företagshemsida i vänsta fliken. 

Jag vill reklamera en vara, hur går jag tillväga?

Om du köpt varan i någon av våra butiker, ber vi dig kontakta just den butiken eftersom det är dem som då ska hjälpa dig i reklamationsärendet, telefonnummer till alla våra butiker hittar du under Våra 10 butiker högst upp på ehandeln. Om du köpt varan via vår webbshop, ber vi dig kontakta kundtjänst för mer information.

Jag vill lägga till en produkt på min beställning som redan är genomförd, kan jag göra det?

Nej, tyvärr kan vi inte ändra i orders, vi får be dig lägga en ny beställning på den produkten. Du kan även försöka ringa kundtjänst och be de avbryta ordern om det är möjligt för att du ska skapa en helt ny order.

Jag vill avbeställa ordern som jag precis lade, hur gör jag?

För att avbeställa en order du precis lade, är det bästa att ringa in till vår kundtjänst på 010-199 21 92 direkt, då mailen besvaras inom 48h och det kan då bli så att din beställning hinner skickas innan vi hanterat ditt mail.

Skicka ett meddelande

Har du en annan fråga än de som besvaras ovan? Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan! Frågor via formuläret som rör köp av produkt eller lagd beställning besvarar vi inom 48 timmar på vardagar. Övriga frågor via formuläret besvarar vi så fort vi kan!

 

* Obligatoriska fält

Ring oss

Vill du hellre ställa din fråga per telefon eller ha hjälp med din beställning, då är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Kundtjänst:

010-199 21 92

Telefontider:
09:00 - 17:00 Helgfri vardag
Samma kostnad som lokalsamtal.
Returadress:
Harald Nyborg
Marknadsvägen 10
246 42 Löddeköpinge
Postadress:
Harald Nyborg
Marknadsvägen 10
246 42 Löddeköpinge
 
Organisationsnummer:
969663-2604

Du har inga varor i din kundkorg.

Kategori