Tillbaka
  • 30 dagar bytes & returrätt
  • Delbetalning
  • Prisgaranti
Trygg E-handel
Priser är inklusive moms
Din varukorg är tom

Kundtjänst


Om du behöver komma i kontakt med oss på Harald Nyborg så hittar du våra kontaktuppgifter här. Du kan nå oss via e-post och på telefon mellan 09:00-17:00. Vi har lunchstängt mellan 12:00-13:00. Vi eftersträvar alltid att ge dig ett svar så fort som möjligt, vårt mål är att besvara alla mail inom 48h.

Vanliga frågor & svar

Beställning

Jag vill ta bort en produkt från min order, hur gör jag?
Kontakta kundtjänst innan kl. 17.00 samma dag som du lagt din order. Har hantering av din order påbörjats kan ändringar inte göras. Ändringar på orders lagda under kvällar, helger eller röda dagar är inte möjliga då kundtjänst inte har öppet då.

Jag vill avbeställa min order. Hur gör jag?
Kontakta kundtjänst innan kl. 17.00 samma dag som du lagt din order. Har hantering av din order påbörjats kan ändringar inte göras. Ändringar på orders lagda under kvällar, helger eller röda dagar är inte möjliga då kundtjänst inte har öppet då.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Orderbekräftelsen genereras automatiskt när du lägger din order och skickas ut till din e-post. Får du inte någon orderbekräftelse, kontrollera din skräppost då den ibland misstas för spam. Hittar du fortfarande inte din orderbekräftelse, kontakta vår kundtjänst.

Har min beställning skickats än?
Beställer du på kontorstid så lämnar din beställning vårt lager vanligtvis nästföljande arbetsdag. Vi har en normal leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong (maj-augusti samt december) har vi högt tryck på vårt webblager och leveranstider längre än 5 arbetsdagar kan därför förekomma. Avvikelser kan ske vid leverans till glesbygd. Vid beställning av en beställningsvara kan leveransen ta längre tid än ordinarie leveranstid, cirkatiden för leveransen står då på respektive produkt.

Jag har uppgett fel adress på min beställning, hur gör jag?
Du kan antingen skicka in ett mejl till kundtjanst@harald-nyborg.se med den korrekta adressen eller ringa till vår kundtjänst på 010-199 21 92 så hjälper vi dig. Om vårt lager redan har börjat hantera din order kan vi inte göra någon adressändring. Vid betalning med faktura kan man av säkerhetsskäl inte få sin beställning skickad till någon annan adress än den adress man är folkbokförd på.

Jag har uppgett fel telefonnummer eller mejladress på min beställning, hur gör jag?
Du kan antingen skicka in ett mejl till kundtjanst@harald-nyborg.se med det korrekta telefonnumret/mejladressen eller ringa till vår kundtjänst på 010-199 21 92 så hjälper vi dig.

Hur handlar jag som företag eller organisation i webbshopen?
Du kan välja att handla som företag genom att klicka på företagsfliken överst till vänster på vår webbsida. Gäller det större kvantiteter, mejla vår kundtjänst via kontaktformuläret.

Betalning

Hur kan jag betala när jag handlar i webbshopen?
Vi erbjuder 14 dagars fakturabetalning, delbetalning eller direktbetalning via kort eller bank via vår samarbetspartner Klarna.

Kan jag betala mot faktura?
Vi erbjuder 14 dagars fakturabetalning kopplat till personnummer via vår samarbetspartner Klarna. Prövning sker via Klarna som kräver att du är myndig, har en fast inkomst och är folkbokförd i Sverige.

Jag har fått min faktura men inte min beställning, varför?
Fakturan skickas ut samma dag som din order skickas från vårt lager. Ordern är således på väg till dig och leverans beräknas vanligen ske inom 2-5 arbetsdagar

När dras summan från mitt kort/konto?
Summan dras från ditt kort eller konto samtidigt som din order skickas från vårt lager.

Kan jag förlänga min faktura?
Vi har ingen möjlighet att förlänga ett förfallodatum på en faktura. Önskar man av någon anledning förlänga betaldatumet, kontakta Klarna på 08 120 120 10. Gäller det en Billmate-faktura, kontakta vår kundtjänst.

Jag vill ändra betalsätt, går det?
Önskar du ändra ditt betalsätt får vi be dig att kontakta Klarna på 08-120 120 10 då vi inte har möjlighet att ändra ett redan valt betalsätt.

Frakt och leverans

Hur lång är leveranstiden?
Vi har en normal leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong (maj-augusti samt december) har vi högt tryck på vårt webblager och leveranstider längre än 5 arbetsdagar kan därför förekomma. Avvikelser kan ske vid leverans till glesbygd.

Hur skickas mitt paket?
Detta beror på vad du beställt och hur mycket totalvikten på din beställning ligger på. Icke skrymmande paket upp till 20 kg levereras genom DHL Service Point. Paket hämtas hos ditt närmsta DHL-ombud som automatiskt tilldelas när du uppger ditt postnummer.
Paket där en eller flera produkter väger över 20 kg eller är större än 150 x 50 x 50 cm levereras med DHL Home Delivery. De levererar så nära de kommer fram till kundens port eller grind. Inbärning ingår inte och kan inte köpas till extra.
Företagsorders levereras till den leveransadress du angett vid beställningen.

Vad blir fraktkostnaden?
Våra fraktkostnader är vikt- och volymbaserade och räknas automatiskt ut när du lägger varor i varukorgen. På varor som är större, tyngre och otympligare att skicka tillkommer skrymmetillägg. Om en vara är skrymmande, står det angivet på produktens information.
För att få reda på vad din fraktkostnad blir kan du enkelt lägga till de varor du önskar i varukorgen, trycka på ”kassa” och du kan då se den totala fraktkostnaden.

Varför har jag inte blivit aviserad angående mitt paket?
En avisering skickas via SMS till det mobilnummer som du angav när du lade din order. Har du inte fått ett SMS kan du i stället söka ditt paket genom att klicka på spårningslänken du fick i mejlet när din order lämnade vårt lager. Hittar du inte det, kontakta kundtjänst för att få ditt kollinummer.

Kan jag ändra till ett annat ombud?
Ditt paket skickas till ditt närmaste DHL-ombud. Ombudet tilldelas automatiskt genom det postnummer du anger vid beställning. Det är därför viktigt att du kontrollerar att ditt postnummer stämmer innan du slutför ditt köp. Kontakta kundtjänst för hjälp och mer information.

Får jag mitt paket hemlevererat?
Paket över 20kg och större än 150x50x50 cm (skrymmande) skickas med DHL som levererar så nära de kommer till din dörr eller port. Inbärning ingår inte och kan inte köpas till extra.

Får jag bärhjälp vid beställning av större varor?
Transportbolaget levererar så nära de kommer till din dörr eller port och du får själv ombesörja att få det inburet. Det går inte heller att köpa till som extra tilläggstjänst.

Kan jag få min order levererad till en annan adress?
Om du väljer att betala din order direkt kan du få ordern levererad till en annan adress än den du är folkbokförd på. Du ändrar själv adressen i adressfältet innan du slutför ditt köp. Väljer du att betala via faktura eller delbetalning kan vi av säkerhetsskäl endast leverera till den adress du är folkbokförd på. Vi kan inte ändra i genomförda orders. Har vårt lager redan börjat hantera din order kan ändringar inte göras.
Tänk på att vi inte levererar till öar som saknar broförbindelse, Gotland undantag.

Kan någon annan ta emot/hämta ut min beställning?
Det går bra. Budet eller den som tar emot ditt gods måste kunna visa upp sin egen samt mottagarens legitimation.

Skickar ni utanför Sverige?
Vi skickar endast inom Sveriges gränser.

Produkten var transportskadad, hur gör jag?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Har du mottagit ett skadenummer från chauffören vänligen skicka detta samt en bild på skadan till kundtjanst@harald-nyborg.se. Det går också bra att ringa oss på 010-199 21 92.

Jag är inte hemma under dagtid. Vad kan jag göra?
DHL levererar endast under dagtid på vardagar. Har du inte möjlighet att vara hemma vid angiven tid kontaktar du DHL för att komma överens om en ny tid. Kontakta dem för mer information 0771-345 345

Garanti

Hur lång garanti har jag?
Harald Nyborg lämnar i regel 2 års garanti om inget annat framgår av garantibevis eller liknande. Garantin gäller samtliga varor köpta av konsument med några få undantag, se våra köpvillkor för mer information. För företagskunder lämnar vi 1 års garanti.

Retur och reklamation

Har ni öppet köp?
För produkter köpta i vår webbshop tillämpar vi distanslagen som ger dig full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det du mottagit din order. Du har då rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Ångrar du köpet ska produkten returneras i samma skick som du fick den i.
För produkter inköpta i någon av våra butiker tillämpar vi 30 dagars öppetköp för privatkonsument. För att utnyttja öppetköp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Giltigt köpbevis ska visas upp (kvitto).
För företagskunder gäller öppetköp på obruten förpackning i 14 dagar från fakturadatum.
För fullständig information om ångerrätt och öppetköp, se våra köpvillkor.

Hur reklamerar jag en produkt?
Vid reklamation på en vara inhandlad i någon av våra butiker vänligen besök eller kontakta valfri butik för reklamation. Om du köpt varan via vår webbshop kan du reklamera den både i butik eller returnera den med en retursedel. Vill du reklamera i en butik behöver du ta med dig varan och din orderbekräftelse eller din följesedel till butiken. Vill du returnera varan med en retursedel, kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär eller via telefon.
Tänk på att Harald Nyborg inte löser ut paket som inte skickas med korrekta retursedlar eller returneras med postförskott eller efterkrav. Skickas reklamationer in på annat sätt än med våra retursedlar ersätter Harald Nyborg inte eventuella fraktkostnader som uppstår.

Om din vara behöver skickas på reparation så är förväntad reparationstid minst 3 veckor där Harald Nyborg förbehåller sig rätten att det kan ta längre tid. I de fall där reparationer inte utförs och produkten önskas i retur tas det ut en kostnad av 250 kr inkl. moms. Om det angivna felet inte kan lokaliseras, förbehåller sig Harald Nyborg rätten att utkräva en kostnad för undersökningen av produkten vilket uppgår till 250 kr inkl. moms.

Kan jag returnera en produkt köp i webbshopen i en butik?
Ja, det går bra. Ta med produkten och din orderbekräftelse eller din följesedel till butiken. Observera att inga pengar återbetalas i butik utan detta justeras i efterhand på din betalning.

Hur gör jag för att reklamera en order?
Kontakta vår kundtjänst så får du ett returformulär utskickat.
Harald Nyborg löser inte ut paket som inte skickats med korrekta retursedlar eller returneras med postförskott eller efterkrav och vi ersätter inte eventuella fraktkostnader som uppstår p.g.a. detta.

Måste jag betala något när jag ångrat mitt köp?
När du ångrar ditt köp betalar du för returfrakten som är densamma som frakten du godkände när du lade din beställning. Om du väljer att returnera din produkt i någon av våra butiker, blir du återbetalad för hela beloppet. Observera att inga pengar återbetalas i butik utan detta justeras i efterhand på din betalning.

Hur lång tid tar det innan jag blir återbetalad för min retur?
Hantering samt återbetalning för dina produkter sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur.

Jag hämtade inte ut mitt paket men måste nu betala, varför?
För outlösta eller ej mottagna paket/gods debiteras du för våra omkostnader, f.n. 200 kr inkl. moms om inget annat är överenskommet med vår kundtjänst.

Företag

Behöver man som företag ha ett konto för att handla i er webbshop?
Nej, det behöver du inte. Klicka på företagsfliken överst till vänster på vår webbsida så hamnar du på företagsdelen på vår webbsida. Gäller det större kvantiteter kan du mejla vår kundtjänst via kontaktformuläret.

Kan jag som företag handla med rekvisition i butik?
För att företag eller stat/kommun ska kunna handla med rekvisition i våra butiker behöver företaget vara registrerad som kund hos oss. Formulär för ansökan finns hos våra butiker. Du får svar på din ansökan via brev inom ca 3 vardagar.

Övrigt

Kan jag ringa direkt till en butik?
All kontakt sker via vår kundtjänst. Kontakta oss via vårt kontaktformulär eller via telefon. Gäller det ett pågående reklamationsärende i en butik, välj ”reklamation/retur” i vår telefonslinga.

Kan jag reservera en produkt i en butik?
Om du vill reservera en produkt i någon av våra butiker, gör du det via vår webbsida. Klicka på ”reservera produkt” och välj den butik du vill ska reservera produkten. När butiken reserverat den åt dig kommer du att få ett meddelande via mejl och SMS. Din produkt är inte reserverad förrän du fått detta bekräftat. Du har sedan 48 timmar på dig att hämta den. Du kan endast reservera 1 produkt och 1 st i antal per reservation.
Kampanjvaror och produkter med ett värde under 100 kr går inte att reservera.

Jag ångrar min reservation, hur gör jag?
Ångrar du din reservation behöver du inte göra någonting då den makuleras automatiskt efter 48 timmar.

Skicka ett meddelande

Har du en annan fråga än de som besvaras ovan? Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan! Frågor via formuläret som rör köp av produkt eller lagd beställning besvarar vi inom 48 timmar på vardagar. Övriga frågor via formuläret besvarar vi så fort vi kan!

 

* Obligatoriska fält

Ring oss

Vill du hellre ställa din fråga per telefon eller ha hjälp med din beställning, då är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Kundtjänst:

010-199 21 92

Telefontider:
09:00 - 17:00 Helgfri vardag med lunchstängt 12:00-13:00

Samma kostnad som lokalsamtal.

Postadress:
Harald Nyborg
Marknadsvägen 10
246 42 Löddeköpinge
 
 
Organisationsnummer:
969663-2604

Du har inga varor i din kundkorg.

Kategori