Tillbaka
  • 30 dagar bytes & returrätt
  • Delbetalning
  • Prisgaranti
Trygg E-handel
Priser är exklusive moms
Din varukorg är tom

KÖPVILLKOR

När du beställer via vår webbshop eller handlar i vår butik accepterar du våra köpvillkor.

För att få handla hos Harald Nyborg måste du vara minst 18 år, inte stå under förmyndarskap och ha förståelse för vad det innebär att ingå avtal. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Ett avtal uppstår först när Harald Nyborg har bekräftat beställningen genom att skicka ut en orderbekräftelse till din e-post.

Handlar du som företrädare för ett företag ska du ha behörighet att ingå avtal för det företag du representerar.

Harald Nyborg förbehåller sig rätten att neka en order. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer ärendet att polisanmälas.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter samt eventuella bild- och skrivfel i vår webbshop, foldrar eller annat marknadsföringsmaterial. Detta kan t.ex. vara eventuella fel i produktbeskrivning eller på tekniska specifikationer samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Om felaktigheter i pris och leveranser eller andra omständigheter skulle infinna sig så förbehåller sig Harald Nyborg rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig via e-post och informerar om detta.

BETALNING

PRIVATPERSON

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor eller i deras app.

1. FAKTURA - Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

2. DELBETALNING - Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

3. KLARNA DIREKT - Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.se och registrera ditt konto.

 

4. KORTBETALNINGSäker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.

 

BETALNING - FÖRETAG

1. BILLMATE FAKTURA - Vi erbjuder fakturabetalning kopplat till organisationsnummer via vår samarbetspartner Billmate.se med betalning inom 30 dagar. Prövningen sker via Billmate och en fakturaavgift på 29 kronor tillkommer. Fakturan skickas ut via e-post så snart din beställning lämnar vårt lager. Harald Nyborg förbehåller sig rätten att efterfakturera eventuella tilläggskostnader, felaktigheter i angivet pris, leveranstid etc. Vid dessa tillfällen kontaktar vi er och informerar om detta. Önskar man förlänga betalningstiden på fakturan eller har andra frågor gällande fakturan kontakta Billmate: invoice@billmate.se

2. BIILLMATE KORTBETALNING - Säker kortbetalning som är PCI-DSS certifierad.

 

BETALA I BUTIK

I vår butik i Löddeköpinge kan du betala med kort eller kontanter. Vi accepterar de vanligt förekommande kortalternativen, dock inte American Express eller Dankort.

 

LEVERANSSÄTT

Harald Nyborg skickar endast till adresser inom Sverige. Tänk på att ange en korrekt gatuadress. Beställningar med boxadress som angiven leveransadress kan inte hanteras.
Harald Nyborg levererar inte till öar som saknar broförbindelse, Gotland undantag.

För privatpersoner sker avisering via SMS. Tänk därför på att ange ett svenskt mobilnummer när du lägger din beställning.
Vi har en normal leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong (maj-augusti samt december) har vi högt tryck på vårt lager och leveranstider längre än 5 arbetsdagar kan därför förekomma.
Avvikelser kan ske vid leverans till glesbygd.

1. HÄMTA I BUTIK
Du kan välja att hämta din beställning i vår butik på Center syd i Löddeköpinge och slipper då fraktkostnad. Detta alternativ väljer du själv i kassan. Invänta sedan leveransbekräftelse via e-post som bekräftar att din beställning är klar att hämtas. Medtag ordernummer och giltig legitimation. Bud visar bådas leg. Din order ligger kvar i 5 arbestsdagar innan den går i retur.

 

2. DHL SERVICE POINT
Icke skrymmande paket upp till 20 kg levereras genom DHL Service Point. Kund får en SMS avisering när order finns att hämta hos ombud. Paketen hämtas hos det närmsta DHL-ombud som automatiskt tilldelas genom din angivna leveransadress. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Bud visar bådas leg.


3. DHL HOME DELIVERY
Paket där en eller flera produkter väger över 20 kg levereras med DHL Home Delivery. Privatperson får en SMS avisering från DHL där de skall boka dag då de kan vara hemma och mottaga sin order, detta får dessvärre ej företagskund. Leverans sker under dagtid vardagar och kund aviseras ej innan utleverans. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Bud måste uppvisa sin och mottagarens legitimation. Godset levereras så nära DHL kommer din dörr/port.
Upp- eller inbärning ingår inte i frakten och kan inte köpas till extra.


4. LEVERANS TILL FÖRETAG
Vi använder oss av DHL företagspaket som levererar till den leveransadress som angivits vid beställningen.


Fraktkostnad

Våra fraktkostnader är viktbaserade och räknas automatiskt ut när du lägger varor i varukorgen. På varor som är större, tyngre och otympligare att skicka tillkommer skrymmetillägg. Om en vara är skrymmande, står det angivet på produktens information. För att få reda på vad din fraktkostnad blir kan du enkelt lägga till de varor du önskar i varukorgen, trycka på ”kassa” och du kan då se den totala fraktkostnaden.

0-1kg

49 kr

 

50-60kg

399 kr

1-10kg

69 kr

 

60+ kg

499 kr

10-20kg

99 kr

 

 

 

20-35kg

199 kr

 

 

 

35-50kg

299 kr

 

 

 

*Skrymmandetillägg kan tillkomma. Fraktkostnaden som visas i varukorgen är den verkliga fraktkostnaden.



Fraktkostnad företag:

0-10kg

99 kr

 

60+ kg

499 kr

10-20kg

199 kr

 

20-35kg

299 kr

 

 

 

 

 

 

35-60kg

399 kr

 

 

 


OUTLÖST PAKET/SÄNDNING

För outlösta eller ej mottagna paket/gods debiteras du för våra omkostnader, f.n. 200 kr inkl. moms om inget annat är överenskommet med vår kundtjänst.


TRANSPORTSKADOR

DHL service point

Synliga skador på paketet ska anmälas direkt hos DHL-ombudet. Kontakta sedan vår kundtjänst för att anmäla skadorna och få hjälp vidare. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 7 dagar) för vidare hantering. Synliga skador på emballaget ska dokumenteras genom ett foto innan paketet öppnas.

DHL Home Delivery samt DHL paket/stycke/pall

Synliga skador ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokumentet eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s chaufför och du ska erhålla ett skadenummer. Kontakta sedan vår kundtjänst och uppge skadenumret för att anmäla skadorna och få hjälp vidare. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 7 dagar) för vidare hantering. Synliga skador på emballaget ska dokumenteras genom ett foto innan godset öppnas.


ÅNGERRÄTT & ÖPPET KÖP

Ångerrätt (vid köp på www.harald-nyborg.se)

Du har via distanslagen full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du har då rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Ångrar du köpet ska produkten returneras i samma skick som du fick den i, d.v.s. för att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick, i originalförpackning och varan ska ej vara förstörd eller skadad. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska medfölja såsom bruksanvisning m.m. Om varan är skadad eller inte komplett kan Harald Nyborg komma att välja att inte acceptera returen, alternativt göra avdrag för en del av varans värde när du blir återbetalad.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Vid hantering av reklamationer tillämpas distans och hemförsäljningslagen.

Om du ångrar köpet vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för att få returformulären du behöver för att skicka tillbaka varorna. Återbetalningen för dina produkter sker inom 14 arbetsdagar efter vi har mottagit ditt paket om du som konsument ångrar ditt köp. Du står själv för frakten som du godkände när beställningen lades. Denna justeras i efterhand på din betalning. Vid retur av växthus och traktorer med fri frakt tillkommer en returkostnad på 199 kronor.


Harald Nyborg löser inte ut paket som inte skickas med korrekta retursedlar eller returneras med postförskott eller efterkrav. Skickas returen in på annat sätt än med våra retursedlar ersätter Harald Nyborg inte eventuella fraktkostnader som uppstår.


Ångrar du ditt köp och har nära till vår butik i Löddeköpinge kan en vara som beställts via vår webbshop returneras i vår butik. Det du behöver ha med dig är varan, din orderbekräftelse eller följesedel. Observera att inga pengar återbetalas i butik utan detta justeras i efterhand på din betalning.


För företag som handlar via webbshopen gäller inte ångerrätt eller öppet köp. Här tillämpas köplagen.

GARANTI

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss och erbjuder dig därför bra garantivillkor.
Harald Nyborg lämnar i regel 2 års garanti om inget annat framgår av garantibevis eller liknande. Garantin gäller samtliga varor köpta av konsument med några få undantag. Garantin ska inte förväxlas med reklamationsrätten.
Relevant inköpsbevis; kvitto, faktura, följesedel e.d. måste medfölja reklamationen för att garantin skall kunna åberopas. Garantin påverkar inte dina rättigheter enligt lag.
Under garantitiden som gäller från ursprungligt inköpsdatum förbehåller sig Harald Nyborg rätten att reparera eller byta ut varan. Slitage, felaktig användning, förbrukningsmaterial (borr, kapskivor, batterier e.d.) täcks inte av garantin.
Garantin gäller inte vid olyckshändelse, vanvård, överspänning/åska, onormal användning eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Garantin gäller heller inte heller på byggsatser eller förbrukningsartiklar såsom borr, kapskivor, batterier (även laddningsbara) e.d.
Garantin gäller heller inte om skador uppkommit p.g.a. att produkten inte har förvarats enligt rekommendation eller efter de föreskrifter som angivits med produkten.

För företagskunder lämnar vi 1 års garanti.

Vid ev. garantiärende kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontaktformuläret eller på kundtjanst@harald-nyborg.se för mer information om returförfarande.

REKLAMATION

Harald Nyborg tillämpar konsumentköplagen. Denna ger dig en lagstadgad reklamationsrätt på 3 år. Förutsättningarna är dock att ni som kund måste styrka att felet fanns vid inköpstillfället, och att det inte beror på slitage. I detta fall står vi för kostnaderna i samband med returfrakt och reparation, annars står du som konsument för kostnaderna. Harald Nyborg påtar sig inget ansvar för produkter som använts på felaktigt sätt eller i strid med bruksanvisningen. Anser du att du fått en felaktig vara, måste du informera oss inom två månader från det att du upptäckt felet. Boka inte hantverkare förrän ni har tagit emot och kontrollerat att rätt artiklar har levererats samt att inga skador har uppstått under leveransen.

Reklamation butik
Vid reklamation på en vara inhandlad i någon av våra stängda butiker vänligen mejla kundtjanst@harald-nyborg.se med följande: en bild på ert kvitto, bild på felet (om synligt) & en detaljerad förklaring om felet.

Produkter inköpta i butik eller webbshop kan också reklameras på plats i butiken i Löddeköpinge. Det du behöver ha med dig är varan, kvitto, orderbekräftelse eller följesedel.
Har du handlat via vår webbshop återbetalas inga pengar i butik utan detta justeras i efterhand på din betalning.

Harald Nyborg löser inte ut paket som inte skickas med korrekta retursedlar eller returneras med postförskott eller efterkrav. Skickas reklamationer in på annat sätt än med våra retursedlar ersätter Harald Nyborg inte eventuella fraktkostnader som uppstår. .


Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden eller European Comission Online Dispute Resolution (EU ODR).
www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Konsumentköplagen gäller ej företagskunder. Där tillämpar vi köplagen. Som näringsidkare har du inte rätt att åberopa reklamation efter garantitiden.

PRISGARANTI

Du som kund skall känna dig trygg med dina inköp hos oss. Vi känner oss så säkra på att våra priser är billigast på marknaden att vi lämnar prisgaranti. Skulle du mot förmodan hitta samma produkt (varumärke, modell etc.), får du köpa produkten ännu billigare hos oss. Som tack för hjälpen belönar vi dig dessutom med en gåva. Prisgarantin gäller för ordinarie priser men även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc, samt webbshopar. Gäller endast köp inom Sverige. Prisgarantin gäller 30 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto eller andra kontrollerbara uppgifter som t.ex. annons. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror, öppningserbjudanden, utförsäljningar samt erbjudanden under Black Friday och Cyber Monday. Eventuell mellanskillnad återbetalas vanligtvis i form av presentkort om du redan köpt varan hos oss.

PERSONUPPGIFTER- INTEGRITET

När du klickar på ”slutför köp” i vår webbshop godkänner du att dina angivna uppgifter såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer och i vissa fall personnummer sparas hos oss. Du har alltid rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter, att registrerade uppgifter ändras samt att registrerade uppgifter raderas.
Dina uppgifter kommer att lämnas ut till Klarna eller Billmate som är våra betalningsleverantörer.
Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part om du inte godkänner det vid registrering. Alla personuppgifter hanteras enligt GDPR. Som kund till Harald Nyborg kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Önskar du inte längre få erbjudanden från oss kan du när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka längst ner i nyhetsbrevet på länken "Avregistrera dig här". För att avsluta sms utskick från oss skicka ett sms med texten HSTOPP till telefonnummer 71550.
För mer information gällande dina personuppgifter se "integritetspolicy" längst ned på sidan.

Laglig grund
Personuppgiftsbehandlingen sker då den är nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig samt vårt berättigade intresse av att skicka marknadsföring och relevanta erbjudanden till dig. Behandling av dina personuppgifter för analytiska och statistiska skäl sker på grund av vårt berättigade intresse att kunna utveckla vår verksamhet. Personuppgiftsbehandling sker också för att Harald Nyborg ska kunna uppfylla rättsliga förpliktelser som följer av lag. Tillhandahållande av personuppgifter i enlighet med dessa villkor är en förutsättning för att bli prenumerant eller kund hos Harald Nyborg.

Lagring
Dina personuppgifter lagras och behandlas så länge som du är anmäld till vårt nyhetsbrev eller som längst 24 månader efter att du säger upp ditt medlemskap såvida inte längre lagring följer av lag.

Dina rättigheter
Du har rätt att från Harald Nyborg få information om behandlingen av de personuppgifter som berör dig. Du har även rätt att få uppgifterna ändrade eller kompletterade samt under vissa omständigheter raderade (t.ex. om de inte längre är nödvändiga för att uppfylla de ändamål som låg till grund för insamling av uppgifterna och/eller om du inte längre är prenumerant på vårt nyhetsbrev). Du har även rätt till dataportabilitet som innebär att du kan begära att få ett registeruttag med dina personuppgifter i ett format som kan överföras till en annan personuppgiftsansvarig. Integritetspolicy


Falska beställningar kommer att polisanmälas. Andra bedrägeriförsök kommer även de att gå vidare till högre instans.

Vilka personuppgifter samlas in och vad används de till?

När du klickar på ”slutför köp” i vår webbshop godkänner du att dina angivna uppgifter. Vi behöver dina personuppgifter för att kunna fullfölja din beställning/köp. Om fullständiga personuppgifter inte lämnas kan vi inte fullfölja vårt avtal med dig och en beställning kan inte genomföras.

Vid en beställning behöver vi namn samt personnummer, e-post, adress, kontaktuppgifter samt kontouppgifter gällande betalning. Vid betalning görs även en kontroll gentemot betalningshistorik och inhämtning av kreditupplysningar via Klarna eller Billmate för att kunna analysera möjliga betallösningar till dig som kund.
Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part om du inte godkänner det vid registrering. Alla personuppgifter hanteras enligt GDPR. Som kund till Harald Nyborg kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Information till Tredje part

Vi delger den information som krävs till våra samarbetspartners för att vi ska kunna fullfölja vårt köpeavtal med dig som kund när du lagt en order. Dina uppgifter kommer att lämnas ut till Klarna eller Billmate som är våra betalningsleverantörer. Samt DHL som hanterar frakterna.

Hur går jag till väga för att få ett utdrag på vilka uppgifter ni har registrerade på mig?

För att få ut ett utdrag på de personuppgifter som Harald Nyborg har sparat så måste du skicka en vidimerad kopia på en identitetshandling med kontaktuppgifter till vår kundtjänst märkt ”Utdrag”. Brevet ska skickas som rekommenderat för din egen säkerhet till:
Att: Kundtjänst
Harald Nyborg
Marknadsvägen 10
246 42 Löddeköpinge

Hur kan jag få mina uppgifter raderade?

Kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@harald-nyborg.se eller på telefon 010-199 21 92 så hjälper vi dig att få dina uppgifter raderade. Observera att har ett köp gjorts (med genomförd leverans samt betalning) kan dina uppgifter inte raderas inom 60 månader efter genomfört köp. Detta för att det krävs enligt Svensk bokföringslag och för eventuella reklamations- och garanti ärenden. 

Hur länge sparas mina uppgifter?

Har du gjort ett köp hos oss med genomförd betalning samt leverans kan dina uppgifter inte raderas inom 60 månader efter genomfört köp. Detta för att det krävs enligt Svensk bokföringslag och för eventuella reklamations- och garanti ärenden. Du kan närsomhelst begära ett utdrag på vilka uppgifter som finns sparade på dig.

Hur avprenumererar jag på ert nyhetsbrev och SMS utskick?

Önskar du avsluta din prenumeration kan göra detta genom att klicka på länken ”Avregistrera dig här” längst ned i nyhetsbrevet. Vill du avprenumerera på SMS utskick så, skicka ett sms med texten HSTOPP till telefonnummer 71550.
Du kan också kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@harald-nyborg.se eller på telefon 010-199 21 92 så hjälper vi dig.

 

COOKIES

Vi på Harald Nyborg använder cookies för att vår varukorg ska kunna fungera optimalt och för att förbättra vår hemsida och ge dig bästa möjliga shoppingupplevelse. All information är anonym vilket gör att vi inte kan få fram information om en enskild användare utan endast trafik och trafikleverantörer. Vi använder inte cookies för att lagra personuppgifter eller för att sprida uppgifter till tredje part. En cookie är en textfil som sparas ner på din dator. Det går bra att se sig omkring i webbshopen utan cookies. Det går däremot inte att handla då vi använder cookies för att hantera innehållet i din varukorg. Alla webbläsare går att ställa in så att de inte accepterar cookies. Det gör man vanligast under fliken ”inställningar” i webbläsaren. Du kan enkelt radera cookies från din dator eller mobila enhet via webbläsaren. För instruktioner om hur du hanterar och raderar cookies, gå till alternativet "Hjälp" i din webbläsare.

SORTIMENTSFÖRÄNDRINGAR & PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter samt eventuella bild- och skrivfel i vår webbshop, foldrar eller annat marknadsföringsmaterial. Detta kan t.ex. vara eventuella fel i produktbeskrivning eller på tekniska specifikationer samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Om felaktigheter i pris och leveranser eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Harald Nyborg rätten att ändra i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig via e-post och informerar om detta.

Då vi endast justerar våra lagersaldo på webbsidan en gång per dag kan det finnas en risk för att din produkt vid hög efterfrågan tar slut. Ring gärna vår kundtjänst för att få reda på aktuellt lagersaldo eller reservera själv produkten via vår hemsida.

FORCE MAJEURE

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på detta är åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, strejk, lockout, blockad, översvämning, brand, sabotage, importförbud, driftsstörningar, naturkatastrofer eller olyckshändelse av större omfattning. Detta gäller även omständigheter som varit okända för oss när ett avtal ingåtts.

Även myndighetsbeslut som påverkar marknaden negativt, t.ex. försäljningsförbud, en onormal nedgång i marknaden eller beslut om varningstexter m.m. omfattas av force majeure. Force majeure gäller även om ovannämnda faktorer påverkar våra juridiska ombud eller underleverantörer.

PRODUCENTANSVAR

För att du som kund skall kunna återlämna uttjänta elektroniska produkter på din miljöstation är Harald Nyborg ansluten till EL-Kretsen och FTI (Repa). El-Kretsen är näringslivets servicebolag för insamling och återvinning av elektriska och elektroniska produkter. El-Kretsen ägs av 20 branschorganisationer. Verksamheten finansieras genom avgifter från dess medlemmar. Vi betalar avgifter som bestäms av vår försäljning (volym och typ av produkt).

MILJÖ & HÅLLBARHET

Hjälp oss att värna om miljön nästa gång du handlar. Genom att minska användandet av plastkassar kan vi bidra till en bättre miljö för både människor och djur. Plastpåsar skräpar ner och bryts inte ner av naturen. Produktionen av plast förorenar den luft som vi alla andas in.

Hjälp oss att vara rädda om miljön och undvik plastpåsen när du handlar. Använd istället en återvinningsbar påse som kan användas flera gånger. Som alternativ erbjuder vi på Harald Nyborg bärkassar i bomull som är återvinningsbar och kan användas om och om igen. Fråga efter dessa i kassan när du betalar.

 

Du har inga varor i din kundkorg.

Kategori