Tillbaka
  • 30 dagar bytes & returrätt
  • Delbetalning
  • Prisgaranti
Trygg E-handel
Betalsätt
Priser inklusive moms.
Din varukorg är tom

Köpvillkor Harald-Nyborg.se


1. Allmänt

För att få handla hos Harald Nyborg så måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Alla våra priser anges i SEK och inklusive moms.

2. Faktura

Vi erbjuder fakturabetalning och delbetalning via vår samarbetspartner Klarna. Prövning sker via Klarnasom kräver att du är myndig, har en fast inkomst och är folkbokförd i Sverige. När du väljer att betala mot faktura kan du av säkerhetsskäl endast få din beställning levererad till den adress där du är folkbokförd. Fakturan skickas ut via e-post. Vid utebliven betalning debiteras påminnelseavgift på  f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta.

För mer information om faktura och delbetalning, besök Klarna.se

3. Kortbetalningar

Vi erbjuder säkra kortbetalningar genom vår partner Klarna, vi accepterar MasterCard och Visa. När du har slutfört ditt köp i kassan mot faktura så kan du i steg 2 välja att betala fakturan direkt med ditt kort.

4. Leveranstider & Leveranskostnader

Vi hanterar en mottagen och godkänd order inom en arbetsdag. Om en vara skulle vara slutsåld informeras du via e-post och får möjlighet att häva köpet helt.

Vår fraktkostnad är viktbaserad* och räknas automatiskt ut när du lägger till varor i varukorgen.

0-5kg 59 kr   30-50kg 399 kr
5-9kg 99 kr   50-70kg 499 kr
9-15kg 149 kr   70-100kg 599 kr
15-20kg 199 kr   100-200kg 699 kr
20-30kg 299 kr   200kg+ 999 kr

*Skrymmandetillägg kan tillkomma. Fraktkostnaden som visas i varukorgen är den verkliga fraktkostnaden.

Vi samarbetar med Schenker och DHL för leverans av våra paket och normal leveranstid för Schenker Privpak är 2-3 arbetsdagar. Vid större och tyngre sändningar så används DHL och normalleverans tid är då 2-3 arbetsdagar och leverens sker under dagtid. Om du inte har möjlighet att ta emot leveranser under dagtid rekommenderar vi att du ändrar din leveransadress till ditt jobb. Max leveranstid är 14 arbetsdagar. Efter det har du rätt att häva köpet utan kostnad. Om din leverans blir försenad så kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt.

5. Transportskador

Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till ombudet/chauffören, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 2 månader) för vidare hantering av skadan.

6. Ångerrätt & Öppet köp

Du har via distanslagen full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar, om du ångrar köpet förutsatt att dina produkter returneras i samma skick som när du fick dem. D.v.s. för att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen med original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska medfölja såsom bruksanvisning m.m. ska gå med i returen. Ångerrätten gäller dock inte hygienartiklar, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Vid hantering av reklamationer tillämpas distans och hemförsäljningslagen. Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

För närvarande kan produkter köpta på internet endast returneras till vårt webblager. Det går därmed ej att returnera dessa i butik. Adressen till webblagret är:

Harald Nyborg
c/o EcomPartner
Ågatan 37
233 31 SVEDALA
 

Öppet köp
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. För att utnyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund. För företagskunder gäller returrätt på obruten vara i 14 dagar från fakturadatum.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

7. Reklamation & Återbetalningar

Vi tillämpar konsumentköplagen. Denna ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år om inget annat anges av faktura eller dylikt. Förutsättningarna är dock att ni som kund måste styrka att felet fanns vid inköpstillfället, och inte beror på slitage. I detta fall står vi för kostnaderna i samband med returfrakt och reparation, annars står du som konsument för kostnaderna. Harald Nyborg påtager sig inget ansvar för produkter som använts på felaktigt sätt eller i strid med bruksanvisningen. Anser du att du fått en felaktig vara, så måste du informera oss inom två månader från det att du upptäckt felet.

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Återbetalningar sker inom 14 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.

8. Garanti

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss och erbjuder dig därför bra garantivillkor.

Vi ger dig 1 års garanti som standard på de flesta av våra produkter. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t.ex. slippapper, borr och annan förbrukningsvara följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Produkterna levereras med de garantier som tillverkaren lämnar.

  • Handlar du som privatperson har du som ursprungskund rätt att reklamera din produkt inom 3 år från den dagen du mottog den.
  • Garantin gäller inte vid: olyckshändelse, vanvård, överspänning/åska, onormal användning eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Garantin gäller inte heller på byggsatser, glödlampor eller förbrukningsartiklar såsom batterier (även laddningsbara).
  • Näringsidkare har inte rätt att åberopa reklamation efter garantitiden.

Skador som uppkommer pga att produkten inte har förvarats vårdsamt eller efter de förskrifter som angivits med produkten förverkas garantin.

Vid ev. garantiärende kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

9. Prisgaranti – hver gang!

Du som kund skall känna dig trygg med dina inköp hos oss. Vi känner oss så säkra på att våra priser är billigast på marknaden att vi lämnar prisgaranti – hver gang. Skulle du mot förmodan hitta samma produkt (varumärke, modell etc), får du köpa produkten ännu billigare hos oss. Som tack för hjälpen belönar vi dig dessutom med en ”Spionpremie.” Garantin gäller för ordinarie priser, men även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc, samt E-handel. Gäller endast köp inom Sverige. Prisgarantin gäller 30 dagar från inköpsdatum, mot uppvisande av kvitto eller andra kontrollerbara uppgifter, som t ex annons. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror, öppningserbjudanden, utförsäljning eller fraktkostnad. Eventuell mellanskillnad återbetalas i form av presentkort om du redan köpt varan hos oss.

10. Personuppgifter

När du registrerar dig hos oss sparas dina angivna uppgifter. Du har alltid rätt att begära:

  • utdrag av registrerade uppgifter
  • att registrerade uppgifter ändras
  • att registrerade uppgifter raderas

Dina uppgifter kommer att lämnas ut till Handelsbanken om du väljer faktura som betalningsmetod.

Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part om du inte godkänner det vid registrering. Alla personuppgifter hanteras enligt PUL.

Falska beställningar kommer att polisanmälas. Andra bedrägeriförsök kommer även de at gå vidare till högre instans.

11. Sortimentsförändringar & Produktinformation

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar. Då vi endast justerar våra lagersaldo en gång per dag kan det finnas en risk för att din produkt vid hög efterfrågan tar slut. Ring gärna till din lokala butik så reserverar vi varan åt dig.

12. Force Majeure

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer och blockad.

13. Producentansvar

För att du som kund skall kunna återlämna uttjänta elektroniska produkter på din miljöstation, är Harald Nyborg ansluten till EL-Kretsen och FTI (Repa). El-Kretsen är näringslivets servicebolag för insamling och återvinning av elektriska och elektroniska produkter. El-Kretsen ägs av 20 branschorganisationer. Verksamheten finansieras genom avgifter från dess medlemmar. Vi betalar avgifter, som bestäms av vår försäljning (volym och typ av produkt).