Tillbaka

13 butiker

Öppettider och adresser

  • 30 dagar bytes & returrätt
  • Delbetalning
  • Prisgaranti
Trygg E-handel
Din varukorg är tom

Köpvillkor Harald-Nyborg.se


1. Allmänt

För att få handla hos Harald Nyborg så måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Alla våra priser anges i SEK och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Om felaktigheter i pris och leveranser eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig harald-nyborg.se rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Harald Nyborg förbehåller sig rätten att neka en order. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.


2. Betalning


Faktura

Vi erbjuder fakturabetalning kopplat till personnummer via vår samarbetspartner Klarna. Prövning sker via Klarna som kräver att du är myndig, har en fast inkomst och är folkbokförd i Sverige. Vill du inte betala med faktura kan du ändra till annat betalsätt i steg 2. Vid utebliven betalning debiteras påminnelseavgift på f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta.
Obs! Vid betalning med faktura kan man av säkerhetsskäl inte få sin beställning skickad till en annan adress utan endast till sin folkbokförda adress.
För mer information om faktura och delbetalning, besök Klarna.se


Företagsfaktura

I dagsläget har vi ingen möjlighet att binda en faktura till ett organisationsnummer via vår webshop. Önskar man lägga en beställning genom sitt företag går detta att göra genom att betala med sitt kontokort. När du har slutfört ditt köp i kassan kan du i steg 2 välja att betala fakturan direkt med ditt kort eller på delbetalning. 


Kort & delbetalning

Vi erbjuder säkra kortbetalningar och delbetalning genom vår partner Klarna, vi accepterar MasterCard och Visa. När du har slutfört ditt köp i kassan kan du i steg 2 välja att betala fakturan direkt med ditt kort eller på delbetalning.


3. Leveranstider & Leveranssätt

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar.  Vi levererar enbart inom Sverige och samarbetar med Schenker Privpak och DHL. Vi har max 14 dagars leveranstid efter det har du rätt att häva köpet utan kostnad. Om din leverans blir försenad kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt.

Avisering

Vid leverans blir du aviserad och påminnelser skickas ut vid behov. Hämtar du inte din beställning efter 14 dagar skickas godset tillbaka till Harald Nyborg och du blir debiterad en avgift för det outlösta paketet.

Outlöst paket/Ej hämtad order

Om du inte är anträffbar vid leveranstiden eller väljer att inte motta din beställning debiteras du 200 kronor. Detta gäller även beställningar som levereras till ombud och som inte hämtats ut.

Leverans med Schenker Privpak

Vid mindre paket och paket under 20 kg sammarbetar vi med Schenker Privpak som levererar till närmsta Schenker ombud. Ombudet väljs automatiskt ut baserat på ditt postnummer. Ombudet kan inte ändras efter att du lagt din beställning

Leverans med DHL

Större paket (150x50x50) och paket över 20 kg skickas med DHL. De levererar så nära de kommer fram till kundens port eller grind. Inbärning ingår ej och kan inte köpas till extra.


4. Företag

Harald-Nyborg.se riktar sig i dagsläget främst till privatpersoner. Beställer man större volymer och till företag förbehåller sig Harald Nyborg rätten att efter fakturera eventuella tilläggskostnader. Vid dessa tillfällen kontaktar vi dig och informerar om detta.

Företagsfaktura

I dagsläget har vi ingen möjlighet att binda en faktura till ett organisationsnummer via vår webshop. Önskar man lägga en beställning genom sitt företag går detta att göra genom att betala med sitt kontokort. När du har slutfört ditt köp i kassan kan du i steg 2 välja att betala fakturan direkt med ditt kort eller på delbetalning. 


5. Fraktkostnad

Våra fraktkostnader är viktbaserade och räknas automatiskt ut när du lägger till varor i varukorgen. På varor som är större, tyngre och otympligare att skicka tillkommer skrymmetillägg. 

För att få reda på vad din fraktkostnad blir kan du enkelt lägga till de varor du önskar i varukorgen, trycka på ”kassa” och du kan då se den totala fraktkostnaden.

0-1kg

39 kr

 

50-60kg

399 kr

1-10kg

69 kr

 

60- kg

499 kr

10-20kg

99 kr

 

 

 

20-35kg

199 kr

 

 

 

35-50kg

299 kr

 

 

 

*Skrymmandetillägg kan tillkomma. Fraktkostnaden som visas i varukorgen är den verkliga fraktkostnaden.


6. Transportskador

Om du upptäcker synliga skador på paketet ska du direkt säga till om detta till chauffören och motta ett skadenummer. Kontakta sedan vår kundtjänst för att anmäla skadorna och få hjälp vidare. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 1 vecka) för vidare hantering av skadan.


7. Ångerrätt & öppet köp

Om du ångrar köpet vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för att få returformulären du behöver för att skicka tillbaka varorna, du står själv för denna returfrakt och detta justeras i efterhand på din betalning.

Ångerrätten gäller inte hygienartiklar, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Vid hantering av reklamationer tillämpas distans och hemförsäljningslagen. Vänligen kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Du har via distanslagen full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du har då rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar, ångrar du köpet ska produkten returneras i samma skick som du fick den i, d.v.s. för att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick, i original förpackning och varan ska ej vara förstörd eller skadad. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska medfölja såsom bruksanvisning m.m. 

Returnera i butik

Ångrar du ditt köp och har nära till en butik kan en vara som beställts via vår webbshop returneras i våra butiker. Det du behöver ha med dig är varan, din orderbekräftelse eller följesedel och en giltig ID-handling. Observera att inga pengar återbetalas i butik utan detta justeras efterhand på din betalning.

Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. För att utnyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskunder. För företagskunder gäller returrätt på obruten produkt i 14 dagar från fakturadatum.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.


8. Reklamation & Återbetalning

Vi tillämpar konsumentköplagen. Denna ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år om inget annat anges av faktura eller dylikt. Förutsättningarna är dock att ni som kund måste styrka att felet fanns vid inköpstillfället, och inte beror på slitage. I detta fall står vi för kostnaderna i samband med returfrakt och reparation, annars står du som konsument för kostnaderna. Harald Nyborg påtager sig inget ansvar för produkter som använts på felaktigt sätt eller i strid med bruksanvisningen. Anser du att du fått en felaktig vara, så måste du informera oss inom två månader från det att du upptäckt felet. Boka inte hantverkare förrän ni har mottagit, kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. 

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Återbetalningar sker inom 14 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.


9. Garanti

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss och erbjuder dig därför bra garantivillkor.

Vi ger dig 2 års garanti som standard på de flesta av våra produkter. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t.ex. slippapper, borr och annan förbrukningsvara följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Produkterna levereras med de garantier som tillverkaren lämnar.

  • Handlar du som privatperson har du som ursprungskund rätt att reklamera din produkt inom 3 år från den dagen du mottog den.

  • Garantin gäller inte vid: olyckshändelse, vanvård, överspänning/åska, onormal användning eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Garantin gäller inte heller på byggsatser, glödlampor eller förbrukningsartiklar såsom batterier (även laddningsbara).

  • Näringsidkare har inte rätt att åberopa reklamation efter garantitiden.

Skador som uppkommer pga att produkten inte har förvarats vårdsamt eller efter de förskrifter som angivits med produkten förverkas garantin.

Vid ev. garantiärende kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.


10. Prisgaranti - hver gang!

Du som kund skall känna dig trygg med dina inköp hos oss. Vi känner oss så säkra på att våra priser är billigast på marknaden att vi lämnar prisgaranti – hver gang. Skulle du mot förmodan hitta samma produkt (varumärke, modell etc), får du köpa produkten ännu billigare hos oss. Som tack för hjälpen belönar vi dig dessutom med en ”Spionpremie.” Garantin gäller för ordinarie priser, men även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc, samt E-handel. Gäller endast köp inom Sverige. Prisgarantin gäller 30 dagar från inköpsdatum, mot uppvisande av kvitto eller andra kontrollerbara uppgifter, som t ex annons. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror, öppningserbjudanden, utförsäljning eller fraktkostnad. Eventuell mellanskillnad återbetalas i form av presentkort om du redan köpt varan hos oss.


11. Personuppgifter

När du registrerar dig hos oss sparas dina angivna uppgifter. Du har alltid rätt att begära:

  • utdrag av registrerade uppgifter

  • att registrerade uppgifter ändras

  • att registrerade uppgifter raderas

Dina uppgifter kommer att lämnas ut till Klarna som är vår betalningsleverantör.

Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part om du inte godkänner det vid registrering. Alla personuppgifter hanteras enligt PUL. Som kund till Harald Nyborg kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Önskar du inte få erbjudande från oss så kan du när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka längst ner i vårt nyhetsbrev på länken "Avsluta prenumeration".

Falska beställningar kommer att polisanmälas. Andra bedrägeriförsök kommer även de at gå vidare till högre instans.


12. Sortimentsförändringar & Produktinformation

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar. Då vi endast justerar våra lagersaldo en gång per dag kan det finnas en risk för att din produkt vid hög efterfrågan tar slut. Ring gärna till din lokala butik så reserverar vi varan åt dig.


13. Force Majeure

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer och blockad.


14. Producentansvar

För att du som kund skall kunna återlämna uttjänta elektroniska produkter på din miljöstation, är Harald Nyborg ansluten till EL-Kretsen och FTI (Repa). El-Kretsen är näringslivets servicebolag för insamling och återvinning av elektriska och elektroniska produkter. El-Kretsen ägs av 20 branschorganisationer. Verksamheten finansieras genom avgifter från dess medlemmar. Vi betalar avgifter, som bestäms av vår försäljning (volym och typ av produkt).

Du har inga varor i din kundkorg.

Kategori