• 30 dagars öppet köp och returrätt
  • Prisgaranti - kolla oss först!

Frakt & Leverans

1. Hur lång är leveranstiden?

Beställningar från harald-nyborg.se skickas normalt från vårt lager inom 1-3 arbetsdagar.

Det kan vid enstaka tillfällen ta några dagar extra under stora kampanjer, rea, samt under högsäsong: april–augusti samt oktober–december.

2. Hur skickas mitt paket?

Din beställning skickas med Postnord, vilket fraktsätt beror på vad du beställt och hur mycket totalvikten på din beställning ligger på.

Har du beställt en produkt som kommer direkt från leverantör så kan det skickas med andra fraktbolag.

3. Vad blir fraktkostnaden?

Våra fraktkostnader är vikt- och volymbaserade och räknas automatiskt ut när du lägger varor i varukorgen. På varor som är större, tyngre och otympligare att skicka tillkommer skrymmetillägg.


För att få reda på vad din fraktkostnad blir kan du enkelt lägga till de varor du önskar i varukorgen, trycka på ”kassa” och du kan då se den totala fraktkostnaden.

4. Varför har jag inte fått någon avisering?

En avisering skickas via SMS till det mobilnummer som du angav när du lade din order. Du kan också spåra ditt paket i Postnord appen eller här via postnords hemsida >

5. Kan jag byta till ett annat ombud?

Du väljer själv ombud i kassan. Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress.


6. Får jag bärhjälp vid beställning av större varor?

Transportbolaget levererar så nära de kommer till din dörr eller port och du får själv ombesörja att få det inburet. Det går inte heller att köpa till som extra tilläggstjänst.

7. Kan jag få min order levererad till en annan adress?

Om du väljer att betala din order direkt kan du få ordern levererad till en annan adress än den du är folkbokförd på. Du ändrar själv adressen i adressfältet innan du slutför ditt köp. Väljer du att betala via faktura eller delbetalning kan vi av säkerhetsskäl endast leverera till den adress du är folkbokförd på. Vi kan inte ändra i genomförda orders. Tänk på att vi inte levererar till öar som saknar broförbindelse, Gotland undantag.

8. Jag är inte hemma under dagtid?

Postnord levererar helgfri vardag under dagtid (08-17) och på vissa orter kan leverans även ske på kvällstid (17-21). Du ser valet i kassan om du kan boka kvällstid.

9. Kan någon annan hämta ut/ta emot min beställning?

Ja, budet eller den som tar emot ditt gods måste kunna visa upp sin egen samt mottagarens legitimation.

10. Skickar ni utanför Sverige?

Nej, vi skickar endast inom Sveriges gränser.

11. Produkten var transportskadad, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst inom 7 dagar så hjälper vi dig. Skicka en bild på skadan till kundtjanst@harald-nyborg.se

12. När kommer mitt växthus?

​​​​​​​Våra växthus skickas direkt från leverantören och har en leveranstid på ca 3-4 veckor.