Tillbaka
  • 30 dagar bytes & returrätt
  • Delbetalning
  • Prisgaranti
Trygg E-handel
Priser är inklusive moms
Din varukorg är tom

Vanliga frågor och svar

  • Aktuellt lagersaldo för varje butik visas till höger när du är inne på den varans sida, men vi rekommenderar alltid att du kontaktar butiken i första hand då lagersaldot bara uppdateras en gång per dag. Telefonnummer till butikerna hittar du under Våra 13 butiker högst upp på ehandeln.

  • Butikerna har ibland mycket kunder i självaste butiken och därför hinner de inte alltid svara i telefon, vi får be dig försöka igen lite senare.

  • Vi eftersträvar alltid att leverera en så komplett produktinformation som vi kan på hela vårt sortiment. Skulle informationen du söker saknas, ber vi dig främst att skicka in ett mail till vår kundtjänst, skicka med beställningsnumret på varan så kommer våra produktexpertersnabbare kunna ge dig mer information. Du kan även ringa och fråga våra produktexperter direkt.

  • Du kan i dagsläget tyvärr inte välja färg på din vara då vi aldrig vet vilka färger som finns med i leveransen från leverantören.

  • En eller flera av de produkter du beställt har tagit slut i lager, ett mail skickas ut till dig om när varan eller varorna förväntas komma in på lager igen och när din order kan förväntas skickas till dig.

  • För att få svar på den fråga ber vi dig skicka in ett mail genom vårt kontaktformulär, skicka med beställningsnumret på varan så kommer vi kolla upp när just den varan förväntas komma in på lager igen. Du kan även bevaka produkten genom att välja "bevaka produkt" och skriva in din e-postadress. Då skickas ett mail till dig när produkten åter finns i lager.

  • Vi använder oss av DHL service point och DHL home delivery som samarbetspartner. 

    Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar om inget annat har anngivits. Under högsäsong (maj-augusti samt december) har vi högt tryck på vårt webblager och leveranstider längre än 5 arbetsdagar kan därför förekomma. Vid beställning av en beställningsvara kan leveransen ta längre tid än ordinarie leveranstid, cirka tiden för leveransen står då på respektive produkt. Vi packar och levererar under kontorstid på vardagar. Beställer du på kontorstid så lämnar din beställning vårt lager vanligtvis nästföljande arbetsdag.

  • DHL Servicepoint 
    Ditt paket levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar till ett DHL paketombud. Paketen hämtas hos det närmsta DHL ombud som automatiskt tilldelas genom ditt postnummer. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation.

    DHL Home Delivery
    Ditt paket levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar till den adress du har angivit, leveransen sker dagtid. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Om du inte kan vara hemma och ta emot din order, kan du välja att ändra leveransadress i efterhand till exempelvis ditt jobb, men då tillkommer en kostnad på 200 kr, om du vill göra detta ska du kontakta kundtjänst.
    Vilken transportör din order skickas med, beror på din orders vikt och hur otymplig varorna är som du beställt. Gränsen mellan DHL service point och Home delivery går vid ungefär 20 kg, men beror även på hur otympliga varorna är som du beställt.

  • Om du väljer betalningssätt direktbetalning kan du få ordern levererad till en annan adress än den du är folkbokförd på. Väljer du att betala beställningen via faktura eller delbetalning kan vi av säkerhetsskäl endast leverera till den adress du är folkbokförd på.

  • Fakturan skickas ut samma dag som din order lämnar vårt lager, ordern är således på väg till dig och levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar.

  • Ja, det kan du göra. Hör antingen av er till Klarna på 08-120 120 30, flytta fram det själv på klarna.com/sv/kundservice eller ring till oss på Harald Nyborgs kundtjänst, 010-199 21 92.

  • Du kan välja att handla som företag genom att välja vår företagshemsida i vänsta fliken. 

  • Om du köpt varan i någon av våra butiker, ber vi dig kontakta just den butiken eftersom det är dem som då ska hjälpa dig i reklamationsärendet, telefonnummer till alla våra butiker hittar du under Våra 10 butiker högst upp på ehandeln. Om du köpt varan via vår webbshop, ber vi dig kontakta kundtjänst för mer information.

  • Nej, tyvärr kan vi inte ändra i orders, vi får be dig lägga en ny beställning på den produkten. Du kan även försöka ringa kundtjänst och be de avbryta ordern om det är möjligt för att du ska skapa en helt ny order.

  • Du kan endast avbeställa din order samma dag som den läggs, ring då till vår kundtjänst på 010-199 21 92 innan kl 17.00. Du kan inte avbeställa/ändra din order under kvällar, helger eller röda dagar då kundtjänst inte har öppet då. Har vårt lager redan börjat att producera din order kan vi inte ta bort den då vi har många paket som hanteras varje dag.

Du har inga varor i din kundkorg.

Kategori